Hej,

Nu är det julledigt för dvs det har varit och är fritt från tävlingar ett tag framöver. Mer eller mindre ofrivilligt, hade gärna tävlat mer under december när kroppen har känts fin och i form.

Istället tillbaka till mer träning och så mycket julledigt från träningen har det inte varit. Mer distanspass, mer intervaller och mer styrka. Under julhelgen har jag varit i Idre (5 dagar hitills) och alla dagar har det varit dubbla träningspass, förutom på julafton då jag nöjde mig med ett pass. Två fina intervallpass, ett på löpband (6x4min) och ett ute i terrängen med geväret på ryggen. Därtill distanspass och styrkepass.

6CF4B808-0902-4084-9055-B2180A24D6EB

D6E6BDC6-F9EA-421B-82C4-3A27EDEAB136

Apropå styrka har jag under sommaren och hösten satt ihop ett grymt styrkeprogram. Programmet kan man köra fullt under träningsperioder och lite färre övningar, set respektive reps under tävlingsprogram. Tänkte just skriva ner passet här, men i och med att det är mycket egna övningar så kan det vara svårt att förstå om det bara förklaras i text. Kanske dyker styrkeövningarna upp senare tillsammans med någon bild.

A209B27A-A71F-45B7-8C54-E5436559E846

I övrigt har det snöat ca 50 cm här de senaste dygnen. Så det är full vinter och fina skidspår.

Intresset för skidåkningen verkar också stort. Under julhelgen har jag kört ett teknikpass med ungdomarna från Idre samt kört 2 st skidlektioner. Kul att dela med sig av sina vassaste tips och att lära ut teknik. Nyttigt även för mig att fundera en gång extra kring tekniken.

God fortsättning!

 

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.